niedziela, 27 stycznia 2013

Truskawkowe Scones
Scones de Fresa


Nie pamiętam, kiedy ostatni raz jadłam słone śniadanie. To pewnie dlatego, że rano moje wyrzuty po zjedzeniu czegoś słodkiego są tak małe, że prawie ich nie widać.
Miłej niedzieli (chociaż ja sama za mi nie przepadam).

A ja tymczasem idę się "zabawiać" z pragmatyką (jutro egzamin)!
___________________


Ingrediencje

(ok 7 Sconses):

100g mąki pszennej
100g mąki pszennej integralnej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
50g masła
22g cukru trzcinowego
8g cukru wanilinowego
40g kandyzowanych truskawek
1 jajko rozkłócone z taką ilością mleka, by otrzymać 125ml płynu

Czary:

Masło rozetrzeć z mąką, proszkiem do pieczenia, solą, cukrem trzcinowym i cukrem wanilinowym. Kandyzowane truskawki pokroić na małe kawałeczki i dodać do wcześniejszej mieszanki. Wlać mleko z jajkiem.
Wyrobić ciasto rękami (jeśli zbyt mocno się klei - dosypać mąki). Rozwałkować grubo (ok. 1,5 cm). Wycinać serducha dużą foremką. Układać na blaszce i posmarować jajkiem z odrobiną mleka.
Piec 10 - 15 minut w 220 stopniach.

Polecam:
Najfajniejsze Scones jakie dotąd zrobiłam :)!



5 komentarzy:

  1. Same serduszka u Ciebie ostatnio ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne :)
    Muszę w końcu spróbować upiec scones :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D. Nie ma co próbować, po protu trzeba się zabrać i już! Fajna sprawa i super łatwa :).

      Usuń