czwartek, 28 marca 2013

Kokosowy spacer w nieznane
El paseo hacia lo desconocido



Pierwsze wolne chwile postanowiłam spędzić w moim ulubionym warsztacie, zwanym potocznie kuchnią. Jako, że wszyscy wyjechali, albo mieli inne zajęcia musiałam sobie znaleźć jakieś pożyteczne i przyjemne także i dla siebie.
Na pierwszy ogień poszły pierogi ze szpinakiem, z którymi bawiłam się już wczoraj, zaraz po powrocie z popołudniowych zajęć. Przepis? Satysfakcjonuje Was taki, w którym wszystko dodajecie na oko, a i tak zawsze wychodzi całkiem smacznie?

Dzisiaj wyciągnęłam ręce po mój zamiennik twarogu i zabrałam się za kombinowanie jak koń pod górę (to takie polskie!). To jest, za robienie paschy z tego co się ma i w sposób w jaki się może, a nie w jaki się powinno. Na efekt trzeba będzie jednak chwilę poczekać.



Poranek trwał jednak dalej. W mieszkaniu cisza... Nie chciało mi się opuszczać mojego azylu, w którym leczyłam smutek, wybrałam się więc na jeden z tych spacerów, w których po prostu idziesz przez siebie, bez konkretnego celu... to znaczy pozbierałam z lodówki resztki składników, które posłużyły mi wcześniej do zrobienia innych, bardziej konkretnych dań i zaczęłam improwizować. Takie chwile są dla mnie jak podróż w nieznane, każda dodana szczypta jest jak kolejny krok w jedną z uliczek niezbadanego miasteczka, w które jeszcze nigdy się nie było, a w którą ja zawsze pakuję się z aparatem prowadzona ciekawością małego dziecka...

Tak powstały pancakes z koksowym ananasem :).

Mój królik doświadczalny(to jest, mój współlokator)jeszcze żyje.
Na całe szczęście z zadowoleniem stwierdził, że dobre.

=)

To co? Wy też chcecie się odważyć i pójść moimi śladami?




P.S.
Nie mówcie mi, że ten naleśnik nie uśmiecha się cwaniacko...Chciał mnie wykiwać sklejając się w czasie lotu, ale się nie dałam :).
____________________________________

Ingrediencje:

Pancakes

100g mąki integralnej
1 łyżka cukru pudru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
100 ml mleka
2 łyżki jogurtu greckiego / naturalnego
1 szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
1 łyżeczka masła

Kokosowy Ananas

2 plastry ananasa z puszki (chociaż lepszy byłby „żywy”)
łyżeczka białego wina
łyżka płynnego miodu
łyżeczka kokosu
1/2 łyżeczki cukru wanilinowego
odrobina masła

Czary:

Wszystkie składniki na pancakes'y wymieszać dokładnie lub zmiksować, jak kto woli. Odstawić.
W międzyczasie, ananasa pokroić na kosteczki. Zalać winem. Rozpuścić masło na patelni, wrzucić ananasa. Miód wymieszać z cukrem wanilinowym po czym polać nim ananasa. Karmelizować tak wszystko na małym ogniu. Kiedy ananas lekko się zeszkli posypać wszystko kokosem. Wymieszać. Odstawić.
Usmażyć pancakes'y i podawać je z kokosowym ananasem :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz