sobota, 27 kwietnia 2013


Polędwica z indyka z dynią i grzybami
Solomillo de pavo con calabaza y setas

Mam D y n i o w ą obsesję!
_______________________

¡Estoy obsesionada por la C a l a b a z a!



Wie o tym mój Współlokator.
Wie o tym Chłopak z osiedlowego warzywniaka
...
i jego siostra też
...
_______________________

Lo sabe mi Compañero de piso.
Lo sabe el chico de la frutería del barrio
...
y su hermana también
...



Wiedzą o tym moi Przyjaciele
i wiem o tym ja :)!
_______________________

Lo saben mis Amigos
¡y lo sé yo :)!


____________________________________

Ingrediencje:

1/2 ząbka czosnku
1 malutka cebulka
ok. 100g dyni
ok. 250g polędwicy z indyka (może być pierś)
2 łyżki kukurydzy z puszki
2 garście suszonych grzybów (borowiki, prawdziwki, podgrzybki, itp.)
ok. 3 łyżek białego wina
1 łyżka masła
1 łyżeczka soku z cytryny
kminek mielony
zioła prowansalskie
sól
pieprz

Czary:


Grzyby namoczyć w wodzie przez kilka godzin (najlepiej zostawić na noc).
Posiekać czosnek i cebulkę. Odlać wodę z grzybów, odsączyć. Pokroić grzyby na malutkie kawałeczki. Mięso pokroić na małe kawałki. Dynię obrać ze skóry i pokroić w średniej wielkości kostkę.
Rozpuścić masło na patelni, rzucić czosnek z cebulką, podsmażyć kilka sekund, dodać grzyby, zalać łyżką wina, podsmażyć kilka sekund.
Następnie dodać pokrojoną w kostkę dynię. Lekko posolić. Dodać mięso. Doprawić kminkiem, ziołami prowansalskimi, solą i pieprzem wg uznania.
Dusić na patelni, podlewając resztą wina i wodą z grzybów i sokiem z cytryny do czasu, aż mięso się usmaży, a dynia zmięknie. Kukurydzę dodać pod koniec duszenia.

*Ja swoje danie przygotowałam w nocy i jadłam na 2 dzień (w ten sposób aromaty się "przegryzły").
**Ilość składników można modyfikować wg uznania [ja zawsze gotuję na oko :)].
***Można wcinać samo, ale proponuję podawać wymieszane z kasza kuskus.
Ser feta, mozarella, orzechy włoskie lub prażony słonecznik również mogłyby stanowić ciekawy dodatek :).

6 komentarzy:

  1. Parece que te gusta la calabaza!!! Además para sacar fotografías con ese color tan vivo, queda muy bien.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ¡Me gusta muuuuucho :)!
      Ya, el color es uno de sus mayores encantos :), pero además, todo con ella queda rico!
      ¡Es que vamos! ¡Podría ser mi verdurita preferida!

      Usuń
  2. Z dynią to mam niewiele wspólnego ;) ale przepis wygląda obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  3. have a peek at this site bags replica ysl navigate here replica bags online her latest blog dolabuy fake

    OdpowiedzUsuń
  4. replica bags philippines a fantastic read v6i55k4h72 replica bags by joy replica bags wholesale hong kong replica hermes bags v2u96e1v10 replica bags cheap Resources v9o24y0k32 replica louis vuitton replica bags near me

    OdpowiedzUsuń