piątek, 12 września 2014

Wieniec drożdżowy z "bursztynem"
Trenza de calabaza


Od kiedy dorwałam się do kuchni, prawie z niej nie wychodzę, jeśli tylko się da. Wychodzę stamtąd z bólem pleców, ale i tak jestem szczęśliwa - tak było dla mnie szczególnie wczoraj. Taki szary dzień a jaw skowronkach! Bo... upiekłam sobie słońce! Co prawda trochę dziurawe, jak na Słońce ale przepyszne :). Posypane bursztynem (a tak naprawę grubym brązowym cukrem :P) wyszło PRZEPYSZNE!!! Odkąd znalazłam ten przepis, wiedziałam, że będę musiała zrobić ten wieniec (pierwszy w życiu)! To chyba bylo przeznaczenie :), hehe - najlepsze ciasto drożdżowe jakie jadłam - perfekcyjny przepis.


PRZEPIS: Delimamma (z moimi małymi zmianami)

____________________________________


Ingrediencje:


350 g mąki
1/2 opakowania drożdży instant (dodałam 3/4)
1/2 szklanki mleka
1 łyżka masła
1/4 szklanki cukru
2 łyżki puree z dyni (u mnie 2 łyżki plus jedna łyżeczka)
1 jajko do ciasta + 1 jajko do posmarowania
1 łyżka cynamonu (dodałam też trzy szczypty przyprawy do piernika)
brązowy cukier w grubych kryształach - klik

Czary:

Do garnka wlać mleko, cukier, dodajemy masło i podgrzewamy tylko do rozpuszczenia.
Do miski wsypać przesianą mąkę i drożdże. Wlać ciepłe mleko, wbić jedno jajko, dodać puree z dyni wyrabiamy gładkie ciasto (ja użyłam miksera z hakami do ciasta drożdżowego). Ciasto przełożyć do miski oprószonej mąką, przykryć ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce na 1 h (ciasto podwoi swoją objętość).
Blat posypać mąką, wyłożyć ciasto i rozwałkować na cienki placek. Posypać go cynamonem i zwijamy w długi rulon (jak naleśnik), przecinamy rulon na pół (u samej góry zostawiamy 2 cm bez przecinania), po czym zaplatamy wieniec. U Delimmamy - klik można znaleźć świetne zdjęcia, które najlepiej obrazują ten proces. Wieniec ułożyć na papierze do pieczenia. Wysmarować jajkiem wymieszanym z mlekiem i posypać cukrem. Piec w 180 stopniach przez 20 minut.

POLECAM GORĄCO!!!

10 komentarzy:

  1. Absolutamente espectacular. Me encanta. Sigue así!!! Besos

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fenomenalnie, coś pysznego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie słoneczny, wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, tyle się naprodukowałam, a tu CHLAST i nie ma komentarza :(
    W każdym razie - przepis wyprobowałam. Jakże bym miała nie wypróbować, jak po zjedzeniu kawałka tegoż wieńca oczy mi wyszły na wierzch ;)
    Drobna zmiana z mojej strony polegała na tym, że nie miałam przyprawy piernikowej, więc sama zmieszałam z cynamonem imbir i gałkę muszkatołową. Ponoć wyszło "ZAJE***TE" ;) przepis godny polecenia! Próbujcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. 31 year-old Human Resources Assistant IV Dorian Girdwood, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like Investigating Sex (a.k.a. Intimate Affairs) and Do it yourself. Took a trip to Yin Xu and drives a Envoy XUV. zrodlo artykulu

    OdpowiedzUsuń